Pakiet mobilności
Pakiet mobilności dla kierowców ciężarówek
Pakiet mobilności 2022 to zmiany w ustawie o transporcie drogowym, jakie zaczęły obowiązywać od 2 lutego 2022 roku. W ramach tych zmian zlikwidowane zostały podróże służbowe (delegacje) kierowców w przewozach międzynarodowych. W tym samym terminie weszły w życie także przepisy europejskie określające konieczność zgłaszania kierowców w innych krajach oraz wprowadzające zmiany w zasadach naliczania wyrównania do zagranicznych wynagrodzeń. W TACHOLider dostarczamy właścicielom firm przewozowych oprogramowanie pozwalające rozliczyć czas jazdy kierowców ciężarówek oraz busów w ramach nowych przepisów.
Pakiet mobilności: busy, samochody dostawcze i inne pojazdy
Oferowane oprogramowanie przeznaczone jest dla kierowców busów, małych samochodów dostawczych o wadze do 3,5 tony, ciężarówek oraz wszystkich, którzy jeżdżą w dalsze trasy. System pozwala nie tylko rejestrować czas jazdy, ale też rozliczać płacę sektorową w przypadku wyjazdów poza granicę kraju, w którym pracuje kierowca. Pakiet mobilności reguluje kwestie możliwości skorzystania z niższych podstaw opodatkowania, jak również ulg dla kierowców pracujących w transporcie międzynarodowym. Dostarczane przez nas oprogramowanie umożliwia szczegółowy odczyt danych z karty kierowcy i tachografów obejmujących m.in. godziny dyżuru, ich liczbę, nadgodziny oraz prace w nocy, zwolnienia L4 czy nieobecności. Jeżeli jesteś zainteresowany uzyskaniem bardziej szczegółowych informacji — skontaktuj się z nami. Z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania.
Pakiet mobilności: czas jazdy i nie tylko
Zmiany, jakie wprowadził pakiet mobilności w 2022 roku to jeszcze nie koniec, bo ustawodawca ustalił pełen harmonogram kolejnych aktualizacji przepisów. Aby podczas kontroli nie musieć obawiać się jakichkolwiek nieprawidłowości, skorzystaj z oprogramowania dostarczanego przez TACHOLider. Sprawdź, na co należy przygotować się w najbliższych latach!
Pakiet mobilności: busy, ciężarówki
W 2023 roku firmy transportowe zobowiązane będą do tego, by zwiększyć liczbę miejsc postojowych w swoich bazach eksploatacyjnych do co najmniej 1/3 liczby pojazdów wchodzących w skład floty. Wszystkie ciężarówki powyżej 3,5 tony kursujące za granicę muszą być wyposażone w inteligentne tachografy II generacji. W roku 2025 te same nowoczesne tachografy będą musieli posiadać ci, którzy do tej pory korzystali z urządzeń analogowych albo starszej generacji. Ostatnim etapem pakietu mobilności jest rok 2026, w którym obowiązek wyposażenia w tachografy II generacji nałożony zostanie na właścicieli pojazdów od 2,5 do 3,5 tony. Szukasz rozwiązań dla kierowców ciężarówek albo busów, by dostosować się do nowych przepisów? Sprawdź ofertę TACHOLider!